Viikko 1, 26.11 - 30.11.2018
7h
Ensimmäisellä viikolla olin siivoamassa huoneita joka päivä. Ensimmäisinä päivinä imuroin, moppasin ja purin huoneita. Kun olin oppinut purkamaan ja tuomaan oikeat lakanat, pyyhkeet ja muut tarvittavat huoneisiin -> minut opetettiin petaamaan sänky oikealla tavalla, siivoamaan vessa ja ylipäätänsä siistimään huone niinkuin kuuluu. Viimeisinä päivinä sain itsenäisesti tehdä lähteviä ja jatkavia huoneita. Minusta huoneiden siistiminen oli mukavaa ja aika kului nopeasti tehdessä.7h
Viikko 2, 3.12 - 7.12.2018
7h
Olin respassa koko viikon ja opettelin käyttämään konetta ja miten ooppera toimii. Loppu viikosta osasin jo itsenäisesti kirjata ihmisiä sisään ja ulos, sekä tehdä huone kortteja. Hiljaisina päivinä pääsin myön tekemään joulukortteja käsin. :)
Viikko 3, 10.12 - 14.12.2018
7h
Olin respassa koko viikon iltavuoroissa. Perjantaina hotellilla oli Hollywood show tapahtuma, jonka seurauksena oli paljon ihmisiä palveltavana. Tein myös joinain päivinä hiukan markkinointia mm vastasin sähköposteilla asiakkaille ja lähetin erikseen kutsuja sähköpostissa.
Viikko 4, 17.12 - 21.12.2018
7h
Viikko meni nopeasti respassa oppien lisää oopperan käyttöä. Keskiviikkona olin auttamassa keittiössä mm. astioiden lajittelua, pesua ja viemistä buffettiin..
Viikko 5, 31.1 - 4.1.2019
7h
Viikko oli todella hiljainen asiakkaita ei paljoa ollut. Keittelin kahvia ja teetä, vastailin sähköposteihin ja tein kaikkea muuta mitä minulle opetettiin Ooppera ohjelmalla.
Viikko 6, 8.1 - 12.1.2019
7h
Olin respassa kokoviikon ilta sekä aamu vuoroissa vaihdellen. Opin lisää uusia asioita Ooppera ohjelmalla ja tein markkinointia sivussa hiukan mm. lähettelemällä sähköposteja ja tein opasteita eri kokoushuoneisiin ja saunoihin. Pääsin myös viemään muutamaan huoneeseen kuohuviinin ja hedelmälautasen.
Viikko 7, 14.1 - 16.1 & 19.1- 20.1
7h
Tänä viikkona minulla oli myös viikonloppu töitä. Olin tiistaina ja keskiviikkona aamiaisella auttamassa ja aamiaisen jälkeen menin respaan takaisin, jotta tunnit tulevat täyteen. Pääsin myös ensimmäistä kertaa tutustumaan enemmän kokoushuoneisiin ja siivoamaan niitä itsenäisesti kokousten jäljiltä.
Viikko 8, 21.1 - 25.1
7h
Maanantaina olin respassa aamuvuorossa ja päivä oli aika hiljainen, joten aina kun ei ollut asiakkaita tai puhelin ei soinut, keitin kahvia asiakkaille ja tein kortteja joita voi antaa juhlapäivinä asiakkaille. Loppuviikon olin kaikki päivät aamiaisella auttamassa. Tiskailin, lajittelin, vein buffaan lisää ruokia jotka olivat lopussa ja laitoin ruuat esille. Aamiaisen loputtua olin mukana siivoamassa. Sen jälkeen vielä katoin pöydät valmiiksi lounaalle.
Viikko 9, 28.1 - 2.2
7h
Olin tällä viikolla ilta, sekä aamuvuoroissa. Olin respassa kaikki päivät kirjaten asiakkaita sisään ja ulos. Jotkut päivät olivat hiukan hiljaisia, joten tein erinlaisia kortteja lisää asiakkaille. Vein huoneisiin kuohuviini pullon + kortin ainakun oltiin tilattuna ennen heidän saapumistaan. Hotellissa oli ollut sähkökatkoksia ja kaikki puhelimet eivät toimineet, joten kävin joka ikisen huoneen läpi tarkistamassa. Tein myös markkinointia sivussa mm vastailemalla sähköposteihin, yritin saada asiakkaita ostamaan hieman kalliimpia huoneita ja tein Hämeenlinnan kuukauden tapahtumalistan hisseihin. Aina kun on kokouksia ja olen respassa teen kokouskyltin, avaimet, tapahtumalistauksen, televisioihin opasteet ja seuraavana päivänä neuvon vielä asiakkaat perille. Olen päässyt myös respassa puhumaan englantia todella paljon! :)
Viikko 10, 4.2 - 7.2
7h
Olin respassa koko viikon ja torstaina tein näytön. Koko viikon lähinnä kertailin asioita Opera ohjelmassa, jotta muistan mistä tehdä eri asioita ja samalla tietenkin vastaanotin asiakkaita. Siistin respaa ja järjestelin kaappeja aina hiljaisina hetkinä kun ei ollut asiakkaita. Viikossa ei oikein ollut mitään uutta tai erinlaista.
Viikko 11, 18.2 - 24.2
7h
Olin ensimmäistä viikkoa tutustumassa markkinointiin myyntipalvelussa. Ensimmäiset pari päivää melkeinpä vain katsoin vierestä ja tarkkailin mitä myyntipalvelussa tehdään. Tarkkailujen jälkeen pääsin itse täyttämään ja tekemään varauksia, tarjouksia ja vastailemaan sähköposteihin. Koko päivä menee suurimmaksi osaksi koneella istuen, mutta välillä oli aina tapaamisia koskien kokouksia tai juhlia mitkä hotellilla järjestettäisiin. Olin aina tapaamisilla mukana kuuntelemessa.
Viikko 12, 25.2 - 1.3
7h
Olin viikon respassa väliaikaisesti, koska kokouksilla oli hiljainen viikko ja Heidi oli lomalla. Viikko meni nopeasti aamuvuoroissa ja iltavuoroissa. Ei oikein mitään erikoista tai uutta tapahtunut.
Viikko 13, 4.3 - 8.3
7h
Ensimmäistä viikkoa kokouksilla. Tehtäviini kuului kahvitorin laittaminen valmiiksi kahvit, teet, jää + makuvedet, tiskien hoitaminen ja hakeminen eri kokoushuoneista välisiivouksen aikana tai kokouksen päätyttyä, kahvitorin ruokien haku ja esillepano ja asiakkaiden ohjeistaminen, jos samoihin aikoihin esim on 2 eri ryhmää. Aina kun sain kokoustilat kuntoon -> menin auttamaan ravintolan puolelle brekulla tai lounas aikaan, jossa mm blockkasin pöytiä ja katoin pöydät valmiiksi iltaa varten. En päässyt torstaina maistelemaan uutta menua, koska ravintolan puolella oli paljon kokous asiakkaita joista huolehdin kahden muun harjoittelijan kanssa.
Viikko 14, 11.3 - 15.3
7h
Olin koko viikon kokouksilla. Laitoin kahvitoria itsenäisesti kuntoon ja siivoilin kokoushuoneita valmiiksi. Aina aamulla kokoukset olivat kunnossa menin auttamaan aamiaiselle ja blockkailin pöytiä. Perjantaina tein koko päivän itsenäisesti laitoin kokous huoneen kuntoon, olin aamiaisella ja siivosin lopuksi aamiaisen pois, vein kokous henkilöille heidän kahvit ja jälkiruuan ja tarjoilin pöytiin heille ruuat ravintolan puolella ja kerroin mitä heillä on alku, pää- ja jälkiruuaksi.
Viikko 15, 18.3 - 22.3
7h
Olin kokouksilla joka päivä ja jokapäivä tein kokouksia ja kahvitoreja. Lauantaina olin aamulla valmistelemassa hotellia burleski show:hun, johon kattasin pöytiä ja siirtelin niitä sekä tein kaikki kokoustilat valmiiksi. Viikko oli aika normaali ei oikein mitään erikoista/uutta. :)
Viikko 16, 25.3 - 29.3
7h
Viikko oli melko kiireinen kokoajan oli tekemistä ja kaikki kokoushuoneet täynnä. Hoidin itsenäisesti kokouksia alusta loppuun -> tervehdin asiakkaita heidän saavuttua ja varmistin että kaikki on kunnossa ja aikataulut täsmäävät (kahvitori ja lounas). Laitoin kahvitorin esille ja siivosin sen loputtua. Lounas aikana kävin tekemässä välisiivouksen ja kokouksen loputtua loppu siivouksen.
Viikko 17, 1.4 - 5.4
7h
Olin kokouksilla aamu sekä ilta vuoroissa. Ilta vuorossa järjestin kaikki kokoustilat kuntoon itsenäisesti seuraaville kokouksille jotka järjestetään tiloissa. Eli laitoin oikean muodon tilaan, toin laseja ja asettelin ne joko pöytiin tai sivupöydälle riippuen pöytämuodosta, laitoin servetit, paperit, kynät tilaan ja varmistin että kokouksen pitäjällä on kaikki mitä aina kuuluu olla hänen pöydällään. Kun olin saanut kaikki tilat valmiiksi menin ravintolan puolelle auttamaan.
Viikko 18, 8.4 - 12.4
7h
Tällä viikolla olin maanantaista keskiviikkoon myyntipalvelussa, jossa vastailin sähköposteihin sekä tein pöytävarauksia/kokousvarauksia "Hessu" ohjelmassa. Kävin Heidin kanssa myös muutamassa tapaamisessa, jossa olin kuuntelijan roolissa mukana oppimassa. Torstain ja perjantain olin kokouksilla normaaliin tapaan. Perjantaina oli hiljaisempi päivä jollon tein itsenäisesti kahvitorin ja huolehdin ainoasta kokous ryhmästä ja sen jälkeen olin mukana tarjoilemassa muutamalle asiakkaalle alkuruuat, pääruuat ja jälkiruuat pöytiin.
Viikko 19, 23.4 - 26.4
7h
Olin koko viikon kokouksilla. Viikko oli suht kiireinen ja tuli paljon juostua ympäri taloa kiireessä kokouksilla. Olin iltavuorossa muutaman kerran jolloin oli vain yksi lyhyt kokous meneillään ja sen hoidettuani olin blockkailemassa ravintolan ja terassin puolella.
Viikko 20, 30.4 - 3.5
7h
Olin tällä viikolla sekasin kokouksilla ja myyntipalvelussa. Viikko ei ollut erikoinen, katoin todella monia pöytiä valmiiksi vapuksi tuplakattauksilla ja erinlaisilla laseilla. Myyntipalvelussa katsoin vierestä ja pääsin omalle koneelle tekemään Hessu ohjelmassa pöytä ja kokousvarauksia itsenäisesti -> tarkastettiin sen jälkeen.
Viikko 3, 10.12 - 14.12.2018
7h
Olin respassa koko viikon iltavuoroissa. Perjantaina hotellilla oli Hollywood show tapahtuma, jonka seurauksena oli paljon ihmisiä palveltavana. Tein myös joinain päivinä hiukan markkinointia mm vastasin sähköposteilla asiakkaille ja lähetin erikseen kutsuja sähköpostissa.
Viikko 4, 17.12 - 21.12.2018
7h
Viikko meni nopeasti respassa oppien lisää oopperan käyttöä. Keskiviikkona olin auttamassa keittiössä mm. astioiden lajittelua, pesua ja viemistä buffettiin..
Viikko 5, 31.1 - 4.1.2019
7h
Viikko oli todella hiljainen asiakkaita ei paljoa ollut. Keittelin kahvia ja teetä, vastailin sähköposteihin ja tein kaikkea muuta mitä minulle opetettiin Ooppera ohjelmalla.
Viikko 6, 8.1 - 12.1.2019
7h
Olin respassa kokoviikon ilta sekä aamu vuoroissa vaihdellen. Opin lisää uusia asioita Ooppera ohjelmalla ja tein markkinointia sivussa hiukan mm. lähettelemällä sähköposteja ja tein opasteita eri kokoushuoneisiin ja saunoihin. Pääsin myös viemään muutamaan huoneeseen kuohuviinin ja hedelmälautasen.
Viikko 7, 14.1 - 16.1 & 19.1- 20.1
7h
Tänä viikkona minulla oli myös viikonloppu töitä. Olin tiistaina ja keskiviikkona aamiaisella auttamassa ja aamiaisen jälkeen menin respaan takaisin, jotta tunnit tulevat täyteen. Pääsin myös ensimmäistä kertaa tutustumaan enemmän kokoushuoneisiin ja siivoamaan niitä itsenäisesti kokousten jäljiltä.
Viikko 8, 21.1 - 25.1
7h
Maanantaina olin respassa aamuvuorossa ja päivä oli aika hiljainen, joten aina kun ei ollut asiakkaita tai puhelin ei soinut, keitin kahvia asiakkaille ja tein kortteja joita voi antaa juhlapäivinä asiakkaille. Loppuviikon olin kaikki päivät aamiaisella auttamassa. Tiskailin, lajittelin, vein buffaan lisää ruokia jotka olivat lopussa ja laitoin ruuat esille. Aamiaisen loputtua olin mukana siivoamassa. Sen jälkeen vielä katoin pöydät valmiiksi lounaalle.
Viikko 9, 28.1 - 2.2
7h
Olin tällä viikolla ilta, sekä aamuvuoroissa. Olin respassa kaikki päivät kirjaten asiakkaita sisään ja ulos. Jotkut päivät olivat hiukan hiljaisia, joten tein erinlaisia kortteja lisää asiakkaille. Vein huoneisiin kuohuviini pullon + kortin ainakun oltiin tilattuna ennen heidän saapumistaan. Hotellissa oli ollut sähkökatkoksia ja kaikki puhelimet eivät toimineet, joten kävin joka ikisen huoneen läpi tarkistamassa. Tein myös markkinointia sivussa mm vastailemalla sähköposteihin, yritin saada asiakkaita ostamaan hieman kalliimpia huoneita ja tein Hämeenlinnan kuukauden tapahtumalistan hisseihin. Aina kun on kokouksia ja olen respassa teen kokouskyltin, avaimet, tapahtumalistauksen, televisioihin opasteet ja seuraavana päivänä neuvon vielä asiakkaat perille. Olen päässyt myös respassa puhumaan englantia todella paljon! :)
Viikko 10, 4.2 - 7.2
7h
Olin respassa koko viikon ja torstaina tein näytön. Koko viikon lähinnä kertailin asioita Opera ohjelmassa, jotta muistan mistä tehdä eri asioita ja samalla tietenkin vastaanotin asiakkaita. Siistin respaa ja järjestelin kaappeja aina hiljaisina hetkinä kun ei ollut asiakkaita. Viikossa ei oikein ollut mitään uutta tai erinlaista.
Viikko 11, 18.2 - 24.2
7h
Olin ensimmäistä viikkoa tutustumassa markkinointiin myyntipalvelussa. Ensimmäiset pari päivää melkeinpä vain katsoin vierestä ja tarkkailin mitä myyntipalvelussa tehdään. Tarkkailujen jälkeen pääsin itse täyttämään ja tekemään varauksia, tarjouksia ja vastailemaan sähköposteihin. Koko päivä menee suurimmaksi osaksi koneella istuen, mutta välillä oli aina tapaamisia koskien kokouksia tai juhlia mitkä hotellilla järjestettäisiin. Olin aina tapaamisilla mukana kuuntelemessa.
Viikko 12, 25.2 - 1.3
7h
Olin viikon respassa väliaikaisesti, koska kokouksilla oli hiljainen viikko ja Heidi oli lomalla. Viikko meni nopeasti aamuvuoroissa ja iltavuoroissa. Ei oikein mitään erikoista tai uutta tapahtunut.
Viikko 13, 4.3 - 8.3
7h
Ensimmäistä viikkoa kokouksilla. Tehtäviini kuului kahvitorin laittaminen valmiiksi kahvit, teet, jää + makuvedet, tiskien hoitaminen ja hakeminen eri kokoushuoneista välisiivouksen aikana tai kokouksen päätyttyä, kahvitorin ruokien haku ja esillepano ja asiakkaiden ohjeistaminen, jos samoihin aikoihin esim on 2 eri ryhmää. Aina kun sain kokoustilat kuntoon -> menin auttamaan ravintolan puolelle brekulla tai lounas aikaan, jossa mm blockkasin pöytiä ja katoin pöydät valmiiksi iltaa varten. En päässyt torstaina maistelemaan uutta menua, koska ravintolan puolella oli paljon kokous asiakkaita joista huolehdin kahden muun harjoittelijan kanssa.
Viikko 14, 11.3 - 15.3
7h
Olin koko viikon kokouksilla. Laitoin kahvitoria itsenäisesti kuntoon ja siivoilin kokoushuoneita valmiiksi. Aina aamulla kokoukset olivat kunnossa menin auttamaan aamiaiselle ja blockkailin pöytiä. Perjantaina tein koko päivän itsenäisesti laitoin kokous huoneen kuntoon, olin aamiaisella ja siivosin lopuksi aamiaisen pois, vein kokous henkilöille heidän kahvit ja jälkiruuan ja tarjoilin pöytiin heille ruuat ravintolan puolella ja kerroin mitä heillä on alku, pää- ja jälkiruuaksi.
Viikko 15, 18.3 - 22.3
7h
Olin kokouksilla joka päivä ja jokapäivä tein kokouksia ja kahvitoreja. Lauantaina olin aamulla valmistelemassa hotellia burleski show:hun, johon kattasin pöytiä ja siirtelin niitä sekä tein kaikki kokoustilat valmiiksi. Viikko oli aika normaali ei oikein mitään erikoista/uutta. :)
Viikko 16, 25.3 - 29.3
7h
Viikko oli melko kiireinen kokoajan oli tekemistä ja kaikki kokoushuoneet täynnä. Hoidin itsenäisesti kokouksia alusta loppuun -> tervehdin asiakkaita heidän saavuttua ja varmistin että kaikki on kunnossa ja aikataulut täsmäävät (kahvitori ja lounas). Laitoin kahvitorin esille ja siivosin sen loputtua. Lounas aikana kävin tekemässä välisiivouksen ja kokouksen loputtua loppu siivouksen.
Viikko 17, 1.4 - 5.4
7h
Olin kokouksilla aamu sekä ilta vuoroissa. Ilta vuorossa järjestin kaikki kokoustilat kuntoon itsenäisesti seuraaville kokouksille jotka järjestetään tiloissa. Eli laitoin oikean muodon tilaan, toin laseja ja asettelin ne joko pöytiin tai sivupöydälle riippuen pöytämuodosta, laitoin servetit, paperit, kynät tilaan ja varmistin että kokouksen pitäjällä on kaikki mitä aina kuuluu olla hänen pöydällään. Kun olin saanut kaikki tilat valmiiksi menin ravintolan puolelle auttamaan.
Viikko 18, 8.4 - 12.4
7h
Tällä viikolla olin maanantaista keskiviikkoon myyntipalvelussa, jossa vastailin sähköposteihin sekä tein pöytävarauksia/kokousvarauksia "Hessu" ohjelmassa. Kävin Heidin kanssa myös muutamassa tapaamisessa, jossa olin kuuntelijan roolissa mukana oppimassa. Torstain ja perjantain olin kokouksilla normaaliin tapaan. Perjantaina oli hiljaisempi päivä jollon tein itsenäisesti kahvitorin ja huolehdin ainoasta kokous ryhmästä ja sen jälkeen olin mukana tarjoilemassa muutamalle asiakkaalle alkuruuat, pääruuat ja jälkiruuat pöytiin.
Viikko 19, 23.4 - 26.4
7h
Olin koko viikon kokouksilla. Viikko oli suht kiireinen ja tuli paljon juostua ympäri taloa kiireessä kokouksilla. Olin iltavuorossa muutaman kerran jolloin oli vain yksi lyhyt kokous meneillään ja sen hoidettuani olin blockkailemassa ravintolan ja terassin puolella.
Viikko 20, 30.4 - 3.5
7h
Olin tällä viikolla sekasin kokouksilla ja myyntipalvelussa. Viikko ei ollut erikoinen, katoin todella monia pöytiä valmiiksi vapuksi tuplakattauksilla ja erinlaisilla laseilla. Myyntipalvelussa katsoin vierestä ja pääsin omalle koneelle tekemään Hessu ohjelmassa pöytä ja kokousvarauksia itsenäisesti -> tarkastettiin sen jälkeen.
Kuulostaa mukavalta.
VastaaPoistaKun on iso työpaikka, niin löytyy monipuolisia työtehtäviä :)
VastaaPoistaYhä monipuolisimpia tehtäviä kokoajan. Seuraatjo itse, miten paljon olet kokouksilla ja vastaavasti markkinointiviestinnän töissä?
VastaaPoistaVaikuttiko myös Vaakunaan ITK-kiireet?
VastaaPoistaMukavaa, etä näkee paljon erilaisa työpäiviä ja tapahtumia. Ja varsinkin, kun huomaa itse kehittyvänsä kokoajan. Tsemppiä!