tiistai 20. syyskuuta 2016

Room escape

Asiakaspalvelutilanteessa valmistautuminen:

Pukeudumme metsämäisiin väreihin "armeijamaisiin". Minulla oli päällä mustat farkut ja tumma vihreä paita, sekä teimme mustat "taistelu" viivat poskiimme. Teimme paljon esivalmisteluita ja sisustimme luokkaa mm laittamalla huoneen pimeäksi kokonaan lakanoilla ja tekemällä luolan tuoleista ja peitoista. Olin oma-aloitteinen ja ideoin paljon miten sisustaisimme. En tiennyt mitään millaisia asiakkaita tulisi, paitsi että he olisivat suunnilleen minun ikäisiäni.


Asiakkaiden vastaanottaminen:

Lucia toivotti asiakkaat tervetulleeksi ja kertoi mistä oikein on kyse. Autoimme ja keskustelimme asiakkaiden kanssa vähän tapahtuman aikana.


Asiakaspalelijana toimiminen:

Kun asiakkaat olivat paikalle me emme oikeen jakaneet muita tehtäviä, muuta kuin että Lucia toivottaa tervetulleeksi ja sitten yhdessä autamme ja juttelemme room escapen aikana. Emme sopineet miten toimia asiakkaiden kanssa, muuta kuin loppu vaiheessa ettemme enää auttais mitenkään. Minun mielestäni onnistuin hyvin kun asiakkaat tulivat. En ehkä ollut niin paljon äänessä kun olisin toivonut, mutta ei siinnä tilanteessa oikein voinut jutella niin paljon. Emme voineet palvella asiakkaita oikein yksilöllisesti mielestäni.


Asiakaspalvelutilanteen päättäminen:

Emme tehneet oikein mitään jälkitoimen piteitä muutakun kysyimme mielipidettä ja saimme positiivistä palautetta. He kertoivat että idea oli kiva ja onnistunut mutta loppu ratkaisu sanaan olisi voinut olla jotakin vihjeitä. Hyvästelimme asiakkaat hymyillen ja kiitellen kun he tulivät käymään meidän tekemässä room escapessa.


Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan hallinta:

Käytimme mm erinlaisia lakanoita, hanskoja, takkia, huiveja, papereita, tuoleja, pöytiä ja monia muita. Käytimme tietokonetta musiikin laittamiseen ja kellon näyttämiseen.


Matkailupalvelujen informaatio- ja muun materiaalin käyttö:

Käytimme tapahtuman informointiin paperia jonka veimme kyseiselle luokalla. KäytimmeWhatsapp sovellusta suunitteluun. Emme oikeen hakeneet mitään tietoa millainen tapahtuman voisi olla.


Turvallisuudesta huolehtiminen:

Huolehdin asiakkaiden turvallisuudesta tekemällä esteistä vaarattomia ja ei liian vaikeita.


Muuta:

Ei tullut yllättäviä tlanteita, mutta asiakkaat löysivät vihjeet ja menivät ne eri järjestyksessä kun olimme suunitelleet, mutta onneksi siitä ei ollut haittaa. Ryhmän työnjako sujui melko hyvin, mutta minusta kaikki eivät tehneet tasapuolisesti töitä. Mielestäni tapahtuma onnistui hyvin ja saimme kaiken valmiiksi niinkuin halusimme. Parannusta olisi voinut tehdä ehkä että olisimme piilottaneet vihjeet paremmin, koska se vaikutti niin helpolta.  Tuotimme positiivisen elämyksen mielestäni. Asiakkaamme joutuivat hyödyntämään näköä, sekä hajua. Opin suunittelemaan ja valmistelemaan tapahtumaa. Minulla jäi hyvä ja onnistunut fiilis tapahtumasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti